Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Powstaje pierwszy polski terminal płatniczy

Nauka i Technologie

Ma być zaprojektowany w Polsce i tu produkowany, ale sprzedawany na całym świecie. Nad projektem pracuje grupa przedsiębiorstw skupionych wokół fundacji FACS. Sam terminal to urządzenie wielkości telefonu komórkowego, które potrafi łączyć się z smartfonem i tabletem i przyjmować zapłatę.

Takie terminale już istnieją, ale polski projekt obok urządzenia obejmuje platformę usług związanych ze sprzedażą.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://forsal.pl/artykuly/808951,facs-pracuje-nad-pierwszym-w-historii-polskim-terminalem-platniczym-mpos.html

Udostępnij

Rosyjska rakieta Angara po raz trzeci gotowa do startu

Nauka i Technologie angara rakieta kosmiczna rosja

Rosja wystrzelić ma dziś swoją pierwszą rakietę kosmiczną od czasów ZSRR – pisze Reuters, powołując się na agencję Interfax. Wcześniej dwukrotnie system automatycznie anulował jej start. Wystartować ma model Angara 1.2 PP, ale w różnych fazach projektowania i budowy jest cała rodzina rakiet Angara.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvn24.pl/rakieta-angara-znowu-gotowa-do-startu-czy-tym-razem-sie-uda,447823,s.html

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.tvn24.pl/rakieta-angara-znowu-gotowa-do-startu-czy-tym-razem-sie-uda,447823,s.html