Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Stanisław Kociołek nie jest, zdaniem sądu, winny masakry na Wybrzeżu

Polska

Sąd Apelacyjny w Warszawie oddalił dziś apelacje od wyroku wydanego w kwietniu 2013 r. przez Sąd Okręgowy. Sąd Okręgowy niejednogłośnie uniewinnił wicepremiera w PRL-u 80-letniego dziś Kociołka od zarzutu „sprawstwa kierowniczego” zabójstwa robotników w grudniu 1970 roku. Prokuratura oskarżyła Kociołka o to, że 16 grudnia 1970 r. nakłaniał w telewizji strajkujących w Gdyni do powrotu do pracy, choć wiedział, że następnego dnia rano stocznia będzie zablokowana przez wojsko, które ma rozkaz strzelać do ludzi. Na stacji kolejki miejskiej przy stoczni zostali zastrzeleni stoczniowcy którzy usłuchali apelu Kociołka i poszli do pracy. Sąd Apelacyjny zatwierdził natomiast dwa wyroki więzienia w zawieszeniu wydane na dowódców jednostki wojskowej, którzy rozkazali rozstrzelać z karabinów maszynowych ludzi idących do pracy.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Stanislaw-Kociolek-prawomocnie-uniewinniony-ws-Grudnia70,wid,16722050,wiadomosc.html

Udostępnij

Afera taśmowa: wiceminister z lobbystą

Polska afera taśmowa Afera taśmowa - skrót gawłowski wawrzynowicz wprost

 

Stenogram bardzo tajemniczej rozmowy wiceministra środowiska Stanisława Gawłowskiego z lobbystą Piotrem Wawrzynowiczem zamieszcza najnowszy numer Wprost. Rozmowa prowadzona jest zgodnie z elementarnymi zasadami konspiracji, uczestnicy niczego nie mówią wprost, wymieniają się jakimiś dokumentami, słowa są komentarzem do ich treści. Obydwu uczestnikom rozmowy zależy też na tym, żeby ukryć sam fakt spotkania, umawiają się, że wyjdą z restauracji „Sowa i przyjaciele” osobno i w znacznym odstępie czasowym.

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.wprost.pl/ar/454289/Tasmy-Wprost-Minister-i-interesy-z-lobbysta/?pg=1

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.wprost.pl/ar/454289/Tasmy-Wprost-Minister-i-interesy-z-lobbysta/?pg=1