Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Pendolino nie mieści się na dworcu w Warszawie

Gospodarka

Pociąg zahaczył przodem o słup stojący przy torach przed Dworcem Centralnym w Warszawie, a kilka kilometrów dalej w inne urządzenie.

Polskie normy kolejowe mówią, że odległość między przednią osią pociągu a jego nosem nie może być większa niż 4,2 metra, a w Pendolino jest większa.

Włoski pociąg na razie i tak nie może jeździć, bo nie ma homologacji, a nie ma jej, bo polskie tory nie stwarzają warunków do badań. Jeśli Pendolino zdobędzie homologację, i tak nie będzie mógł rozwinąć pełnej szybkości. Wiadomo to było przed kupnem pociągu.

Pociągi Pendolino to rodzina włoskich elektrycznych zespołów trakcyjnych wysokich prędkości, o prędkościach maksymalnych od 200 do 250 km/h, w większości przypadków posiadających wychylne nadwozie. Są produkowane od ponad ćwierćwiecza. Początkowo produkowane były przez Fiat Ferroviaria, a później przez Alstom, który przejął Fiat Ferroviaria. Produkcja pierwszego składu rozpoczęła się w maju 1985 r., a pierwsze Pendolino zaczęło jeździć 29 maja 1988 r. na trasie Mediolan-Rzym. Do tej pory sprzedano ponad 450 tego typu pociągów, a 28 kolejnych jest zamówionych. Pociągów Pendolino używa dwunastu przewoźników w 15 krajach. Przeznaczone dla Polski nie mają wychylnego nadwozia. Czytaj więcej o: pendolino».

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=485385

Udostępnij

Francja: dłuższy tydzień pracy ma przezwyciężyć stagnację

Gospodarka Francja tydzień pracy

Wydłużenie ustawowego czasu pracy, który we Francji wynosi 35 godzin tygodniowo rozważa tamtejszy rząd. Gospodarka Francji znajduje się w stagnacji, PKB nie rośnie w odróżnieniu od bezrobocia, które jest najwyższe od 16 lat. Tydzień pracy skróciła w 2000 roku bez obniżenia zarobków z 39 godzin do 35 lewicowa koalicja pod wodzą premiera Lionela Jospina. Rząd francuski próbował wydłużyć czas pracy w roku 2011, ale napotkał tak silny opór, że zrezygnował.

Pociągi Pendolino to rodzina włoskich elektrycznych zespołów trakcyjnych wysokich prędkości, o prędkościach maksymalnych od 200 do 250 km/h, w większości przypadków posiadających wychylne nadwozie. Są produkowane od ponad ćwierćwiecza. Początkowo produkowane były przez Fiat Ferroviaria, a później przez Alstom, który przejął Fiat Ferroviaria. Produkcja pierwszego składu rozpoczęła się w maju 1985 r., a pierwsze Pendolino zaczęło jeździć 29 maja 1988 r. na trasie Mediolan-Rzym. Do tej pory sprzedano ponad 450 tego typu pociągów, a 28 kolejnych jest zamówionych. Pociągów Pendolino używa dwunastu przewoźników w 15 krajach. Przeznaczone dla Polski nie mają wychylnego nadwozia. Czytaj więcej o: pendolino».

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Czy-Francuzi-odejda-od-35-godzinnego-tygodnia-pracy-7216242.html

10 mln osób podróżuje z BlaBlaCar

Oferty BlaBlaCar emisja CO2 oszczędzanie podróż samochód tanie przejazdy

Serwis społecznościowy BlaBlaCar kontaktuje kierowców dysponujących wolnymi miejscami w swoich samochodach z pasażerami podróżującymi w tę samą stronę.

Dzięki BlaBlaCar kierowcy mogą oszczędzić na paliwie, a pasażerowie tanio i wygodnie dojechać na miejsce – najczęściej kierowca dowozi pod dom, a nie na dworzec.

Strona działa w 13 krajach europejskich, korzysta z niej 10 mln użytkowników. Właściciele szacują, że dzięki
ponad 3,2 miliarda wspólnie przejechanych kilometrów użytkownicy oszczędzili w tym roku łącznie ponad 260 milionów euro i zmniejszyli emisję dwutlenku węgla o 500 000 ton.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Czy-Francuzi-odejda-od-35-godzinnego-tygodnia-pracy-7216242.html