Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent Francja

Stopa depozytowa w strefie euro wynosi -0,1 proc.

Finanse

Europejski Bank Centralny po raz pierwszy w historii wprowadził dziś ujemną stopę procentową, zgodnie z wczorajszymi przewidywaniami. Oznacza to, że bank, który zdeponuje kapitał będzie tracił 0,1 proc. rocznie. Strata jest wprawdzie niewielka, ale zdaniem finansistów sprawi, że zamiast deponować gotówkę, banki będą ją inwestować.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://biznes.onet.pl/historyczna-decyzja-ebc-stopy-procentowe-w-dol/eejnb

Udostępnij

KE: za wcześnie na wejście Polski do strefy euro

Finanse

Główną przeszkodą w wejściu Polski do strefy euro jest za duży deficyt finansów publicznych, który przekracza dozwolony poziom 3 procent PKB, stwierdza opublikowany dziś raport konwergencyjny, który zawiera ocenę stopnia przygotowania poszczególnych krajów do przyjęcia wspólnej waluty. Według tego samego raportu gotowa jest Litwa, może wejść do strefy euro w przyszłym roku. Decyzję w tej sprawie muszą jednak podjąć unijni ministrowie finansów.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/1143873,KE-zaprasza-Litwe-do-strefy-euro-Polska-musi-jeszcze-poczekac

Rodzaje ogumienia w wózkach widłowych

Oferty still

Wózki magazynowe mają wśród rodzajów ogumienia opony penumatyczne (pompowane), opony superelastyczne (pełne) i opaski superelastyczne. Opony do wózków można dostać w kolorze czarnym oraz w wersji niebrudzącej (np. zielone, białe lub szare).

Opony pneumatyczne (pompowane)

Wózki widłowe z oponami pneumatycznymi są przeznaczone do intensywnej eksploatacji. Głęboki bieżnik umożliwia przyczepność i trakcję. Diagonalna konstrukcja opon czyni je stabilnymi i bezpiecznymi. Opony są odporne na zużycie i mogą być stosowane nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Opony pneumatyczne montowane są do felgi za pomocą dętki i ochraniacza. Przy stosowaniu tego rodzaju ogumienia należy zwrócić uwagę na zachowanie zalecanego przez producenta ciśnienia powietrza. Zapewnia ono poprzeczną stabilność wózka, wytrzymałość, bezpieczeństwo przewożonego towaru i żywotność opon. W kategorii opon penumatycznych rozróżniamy opony diagonalne i radialne. Diagonalne są odporne na uszkodzenia ściany bocznej i są stabilne (oznaczenie opony diagonalnej – 23×9-10). Składają się ze stopki, kordu i bieżnika. Kord i stopka stanowią ochronę kołnierza felgi. Opony radialne dają wysoki komfort jazdy i mają niskie opory toczenia (oznaczenia opony radialnej (23x9R10). Składają się ze stopki, stalowego kordu, opasania i bieżnika. Przeznaczone są do ogólnych zastosowań.

66d0cf3661

Opony superelastyczne (pełne)

Ze względu na swoją konstrukcję, opony superelastyczne są mniej narażone na przebicia niż opony pneumatyczne. Opony superelastyczne wymieniane są na specjalnych prasach hydraulicznych i mają mniejszą amortyzację. W trakcie montażu opon wykorzystywane są: pierścienie stożkowe, specjalistyczne kosze i podstawki. Opona składa się z warstwy bazowej, warstwy amortyzującej, ściany bocznej i bieżnika. Ma niskie opory toczenia. Jest bezobsługowa i ma dużą stabilność statyczną.

Opaski do wózków jezdniowych podnośnikowych

Opaski do wózków wykonywane są z mieszanki gumowej. Są osadzone na stalowej opasce bądź mają stalowy oplot umieszczony wewnątrz gumowej opaski. Ich celem jest zapewnienie większej nośności i stabilności wózka. Mają wytrzymają konstrukcję, dzięki której nadają się do pracy w ciężkich warunkach. Są odporne na pęknięcia i nacięcia. Opaski wykorzystywane są w wózkach, maszynach drogowych i platformach służących przewożeniu ciężkich ładunków.

Zobacz też: Jak koła wpływają na wydajność paleciaka?

 

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/1143873,KE-zaprasza-Litwe-do-strefy-euro-Polska-musi-jeszcze-poczekac