Zipnews

Wybieramy i streszczamy najważniejsze wiadomości

rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Sfałszowany wyciek matur 2014 posłużył do wyłudzenia SMS-ów premium

Polska

Fałszywymi okazały się arkusze maturalne, jakie 28.04.2014 otrzymały redakcje kilku serwisów. „Informacje te – przesłane drogą mailową do większości redakcji – są nieprawdziwe”, poinformował dr Marcin Smolik, p.o. dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

Na nieprawdziwość arkuszy wskazują również: zaledwie 19 minut między utworzeniem pliku a wysłaniem go mailem do redakcji, przekroczenie wymagań maturalnych przez jedno z zadań oraz powtórzenie jednego z zadań na jednej z poprzednich próbnych matur.

W sieci pojawiły się już strony mające udostępniać arkusze. Przy próbie ściągnięcia pliku należy poprosić o SMS z kodem weryfikacyjnym, co w rzeczywistości oznacza płatną subskrypcję i kosztuje 3,69 PLN.

poprzedni następny nastepny post

Najlepiej pisze o tym: http://niebezpiecznik.pl/post/wyciek-matur-2014/

Udostępnij

584.000 złotych za 22 serwisy GUS-u

Polska GUS strona internetowa

584.000 złotych kosztowała migracja 22 serwisów GUS-u do nowego systemu informatycznego, podał wykonawca, Ideo Sp. z o.o. Firma wdrożyła sieć serwerów, zintegrowała serwisy z zewnętrznymi źródłami danych statystycznych, dopracowała system zarządzania treścią do potrzeb GUS-u i stworzyła wizualną część stron (stat.gov.pl oraz serwisów tematycznych i regionalnych).

Trzeba podkreślić, że cena nie dotyczy wyłącznie zaprojektowania wyglądu strony.

Branża IT chwali projekt za zgodny z najnowszymi technologiami i rozsądną cenę jak za pełną obsługę 22 serwisów. Serwisy GUS-u odwiedza miesięcznie 6 milionów osób, które pobierają 44 terabajty dokumentów.

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.ideo.pl/realizacje/art301,stat-gov-pl.html

Banki walczą o klientów. Konto kosztuje mniej niż 0zł.

Oferty Alior Bank bank Bank BPH Bank Gospodarki Żywnościowej Bank Pekao bank zachodni wbk bankomat Citi Bank Handlowy konto osobiste oddział banku ranking

Banki przetrwały kryzys i walczą o nowych klientów. W ciągu roku konto zmienia 5% Polaków, to największy odsetek wśród 27 badanych krajów, podaje firma Bain & Company. Dla 65% z nas najważniejszym kryterium wyboru jest wysokość opłat za prowadzenie konta, ponad 40% badanych przy wyborze kieruje się dodatkowo dostępnością bankomatów i oddziałów banku, na decyzję mają też wpływ opinie znajomych i premie za założenie konta, dane pochodzą z raportu Millward Brown zamówionego przez Getin Bank.

Banki, do których w pierwszej połowie 2014 przeszło najwięcej klientów to kolejno:

1. Alior Bank (343.000 nowych kont)  oferujący „Konto osobiste PLN” i „Konto rozsądne” ze zwrotem 3% płatności kartą w sklepach spożywczych i supermarketach.

2. Getin Bank (177.000 nowych kont) oferujący „Konto Aktywna Karta PLN”

3. mBank (164.000 kont) z „Kontem osobistym z bonusem” oferującym bonus 100zł za założenie konta i brak opłat za konto i za kartę.

4. BZWBK (158.000 kont)

5. ING (154.000 kont) oferujący „Konto z Lwem Direct PLN” z bezpłatnym prowadzeniem konta i korzystaniem ze wszystkich bankomatów w Polsce.

6. Pekao SA (132.000 kont)

7. PKO BP (103.000 kont)

8. Raiffeisen Bank (49.000 kont)

9. Bank Millenium (43.000 kont) oferujący „Konto 360°” z bezpłatnym prowadzeniem konta, korzystaniem ze wszystkich bankomatów w Polsce i za granicą, bezpłatnymi przelewami i kartą płatniczą.

10. BGŻ (30.000 kont)

Największym przegranym jest Credit Agricole, liczba kont w tym banku zmalała o 108.000, kolejne od końca są Eurobank (spadek o 64.000 kont), Citi Handlowy (spadek o 60.000 kont) i Bank Pocztowy (53.000 kont na minusie).

 

Udostępnij Komentarze

Najlepiej pisze o tym: http://www.ideo.pl/realizacje/art301,stat-gov-pl.html