rosja ukraina USA separatyści Unia Europejska państwo islamskie UE Niemcy dżihadyści putin prezydent polska

Planeta prawie taka jak Ziemia

Planetę o średnicy wynoszącej 1,1 średnicy Ziemi, leżącą w strefie zamieszkiwalnej, to znaczy w takiej odległości od gwiazdy, że możliwe jest występowanie wody w stanie ciekłym, odkryli astronomowie prowadzący obserwacje za pomocą Kosmicznego Teleskopu Keplera . Planeta znajduje się w systemie Kepler-186 odległym od Ziemi o około 500 lat świetlnych. Nowoodkryta planeta jest piątą z kolei w układzie, w którym gwiazda centralna jest karłem typu M, znacznie mniejszym i zimniejszym niż Słońce.

Najlepiej pisze o tym: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114885,15821479,Odkryto_planete_wielkosci_Ziemi_w_strefie_zamieszkiwalnej_.html

Sztuczna krew do transfuzji

Nauka i Technologie hemoglobina komórki macierzyste krew

Substancję, która zastępuje ludzką krew i nadaje się do transfuzji wytworzył zespół naukowców kierowany przez prof. Marca Turnera z Uniwersytetu w Edynburgu. Badania kliniczne substytutu krwi mają zacząć się w 2016 roku. Brytyjscy naukowcy wykorzystali rodzaj komórek macierzystych zdolnych produkować hemoglobinę, inną drogą poszli badacze rumuńscy, którzy przed rokiem wytworzyli sztuczną krew na bazie innego białka i również planują badania kliniczne swojej sztucznej krwi.

Najlepiej pisze o tym: http://www.rp.pl/artykul/9129,1103225-Przelom-w-medycynie--sztuczna-krew-z-komorek-macierzystych.html

Banki walczą o klientów. Konto kosztuje mniej niż 0zł.

Oferty Alior Bank bank Bank BPH Bank Gospodarki Żywnościowej Bank Pekao bank zachodni wbk bankomat Citi Bank Handlowy konto osobiste oddział banku ranking

Banki przetrwały kryzys i walczą o nowych klientów. W ciągu roku konto zmienia 5% Polaków, to największy odsetek wśród 27 badanych krajów, podaje firma Bain & Company. Dla 65% z nas najważniejszym kryterium wyboru jest wysokość opłat za prowadzenie konta, ponad 40% badanych przy wyborze kieruje się dodatkowo dostępnością bankomatów i oddziałów banku, na decyzję mają też wpływ opinie znajomych i premie za założenie konta, dane pochodzą z raportu Millward Brown zamówionego przez Getin Bank.

Banki, do których w pierwszej połowie 2014 przeszło najwięcej klientów to kolejno:

1. Alior Bank (343.000 nowych kont)  oferujący „Konto osobiste PLN” i „Konto rozsądne” ze zwrotem 3% płatności kartą w sklepach spożywczych i supermarketach.

2. Getin Bank (177.000 nowych kont) oferujący „Konto Aktywna Karta PLN”

3. mBank (164.000 kont) z „Kontem osobistym z bonusem” oferującym bonus 100zł za założenie konta i brak opłat za konto i za kartę.

4. BZWBK (158.000 kont)

5. ING (154.000 kont) oferujący „Konto z Lwem Direct PLN” z bezpłatnym prowadzeniem konta i korzystaniem ze wszystkich bankomatów w Polsce.

6. Pekao SA (132.000 kont)

7. PKO BP (103.000 kont)

8. Raiffeisen Bank (49.000 kont)

9. Bank Millenium (43.000 kont) oferujący „Konto 360°” z bezpłatnym prowadzeniem konta, korzystaniem ze wszystkich bankomatów w Polsce i za granicą, bezpłatnymi przelewami i kartą płatniczą.

10. BGŻ (30.000 kont)

Największym przegranym jest Credit Agricole, liczba kont w tym banku zmalała o 108.000, kolejne od końca są Eurobank (spadek o 64.000 kont), Citi Handlowy (spadek o 60.000 kont) i Bank Pocztowy (53.000 kont na minusie).